W tej lekcji stworzymy program podobny do programu z poprzedniej lekcji ale zamisat komponentu QLabel wykorzystamy komponent QPushButton.

Celem lekcji będzie pokazanie różnicy między komponentem QLabel i QPushButton. Programista powinien także zwrócić i porównać kod programu z tej lekcji i poprzedniej aby wychwicić pewne zależności dotyczące programowania.

W tej lekcji można po przeróbkach wykorzystać projekt z poprzedniej lekcji lub stworzyć zupełnie nowy projekt i nowy plik programu.

Kod programu będzie wyglądał następujaco:

		1	#include <QApplication>
		2	#include <QPushButton>
		3
		4	int main(int argc, char *argv[])
		5	{ 
		6		QApplication app(argc, argv);
		7		QPushButton przycisk("Pierwszy przycisk");
		8		przycisk.show();
		9		return app.exec();
		10	}
		

Stworzyliśmy nasz pierwszy przycisk (lecz jeszcze nie funkcjonalny). Teraz porównaj kod programu z tej lekcji z porzednią i zwróć uwagę na różnice w kodzie programu.

Zwróc uwagę, że tak jak w przypadku poprzedniego programu w lini 7 tworzymy widget (wtym przypadku QPushButton) i nadajemu mu nazwę (w tym przypadku "przycisk"), która reprezentuje go w reszcie kodu programu.

W kolejnej lekcji nadamy konkretną funkcję naszemu przyciskowi.

wgrzyb@poczta.onet.pl