W tej lekcji stworzymy program podobny do programu z poprzedniej lekcji ale zamisat komponentu QLabel wykorzystamy komponent QPushButton.
Celem lekcji będzie pokazanie różnicy między komponentem QLabel i QPushButton. Programista powinien także zwrócić i porównać kod programu z tej lekcji i poprzedniej aby wychwicić pewne zależności dotyczące programowania.
W tej lekcji można po przeróbkach wykorzystać projekt z poprzedniej lekcji lub stworzyć zupełnie nowy projekt i nowy plik programu.
Kod programu będzie wyglądał następujaco:
1 #include <QApplication> 2 #include <QPushButton> 3 4 int main(int argc, char *argv[]) 5 { 6 QApplication app(argc, argv); 7 QPushButton przycisk("Pierwszy przycisk"); 8 przycisk.show(); 9 return app.exec(); 10 }
Stworzyliśmy nasz pierwszy przycisk (lecz jeszcze nie funkcjonalny). Teraz porównaj kod programu z tej lekcji z porzednią i zwróć uwagę na różnice w kodzie programu.
Zwróc uwagę, że tak jak w przypadku poprzedniego programu w lini 7 tworzymy widget (wtym przypadku QPushButton) i nadajemu mu nazwę (w tym przypadku "przycisk"), która reprezentuje go w reszcie kodu programu.
W kolejnej lekcji nadamy konkretną funkcję naszemu przyciskowi.